Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

lördag 29 december 2012

Mörtpimpel

Imorgon är det gäddmete som gäller för mig, Andy och Marcus.

Men eftersom det endast finns gamla frusna mörtar att tillgå så ägnade jag stora delar av dagen till att försöka fixa färsk betesfisk!

Tidigt i morse smög jag ut på isen, disigt och dimmigt så att man inte kunde se andra sidan av sjön ens.

Jag testade mig försiktigt framåt på isen men det hade inte behövts, minsta tjocklek jag hittade var ändå dryga decimetern.


Väl framme på min favorit plats så skickade jag ner lite havregryn och skorpmjöl.

Det var blött och regntungt hela dagen med lite spridda skurar.


Det blev aldrig riktigt ljust och mot kvällen tätnade dimman igen..


Det surplade från virvlarna som bildades i borrhålen.


Det var mycket mört på plats för de var framme och pillade på betet hela tiden men de var svåra att kroka..

Till sist blev det ändå några små mörtuslingar och en abborre.


Så här såg det ut mest hela dagen...


Totalt 3 mörtar och 1 abborre till mig gav 4 poäng.

Imorgon blir det hårdsatsning på 10+ gäddan.

/Hasse


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar