Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 10 december 2012

Att inte hålla vad man lovar..

Jag och Andy var igår ute på Kalvsjön.

Dagen innan var Andy ute med Marcus och körde på Unnen och Yasjön med ett par missade fäll och en blöt Marcus var allt de åstadkom. Jag hade varit nere och testat isen under kvällen innan och det kändes lovande i hela kroppen.

Jag hade utlovat både abborre, mört och gädda!

Jag var så taggad att jag var på plats redan före solens uppgång.


Så fort det grydde kom Andy körandes och han var minst lika taggad.


Enstaka pill och tjuvade maggots var allt vi lyckades med under förmiddagen och en obehaglig känsla av fiasko smög sig på.

Vi gjorde upp en brasa och omgrupperade under lunchen.


Andy fick låna en mormyska av mig och vi märkte en klar huggperiod runt ett hål vi mäskat ner lite havregryn i.

Denna huggperiod bestod av ett tiotal pill på våra mormyskor och en landad mört för Andy.


Vinterns första isfångst!

Nu började det hända grejer.

Andy landade en abborre!


Två av tre arter och där, ett fäll på mitt ismetespö!

Ingenting där, kanske mörten kom undan denna gång?

Vi väntade på kvällshugget och pimplade tålmodigt vidare men ingenting hände.

Något enstaka pill och en förlorad drillning för Andy var allt kvällen gav och till slut fick vi inse att jag inte kunde hålla vad jag lovat.

2p till Andy och ett klart misslyckat förstapass på isen för mig.

Det lär inte bli mycket fiske för mig innan jul då jag har mycket arbete framför mig nu men det ryktas om att Calle och Stina är ute just nu. Det kommer dock att bli ett antal ispass till innan året är slut och jag hoppas kunna fånga drömgäddan innan nyår ;)

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar