Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 30 december 2012

Marcus Bergquist in på fiskeligan!


Som tidigare presenterats så har vi som brukligt så här års funderat över nya medlemmar som förtjänat att få komma med i gemenskapen på fiskeligan!

Två personer har kvalificerat sig och är nu varmt välkomna till vår anrika tävling!

Petter Heingard har redan svarat på frågor om han och hans fiske. Nu är det dags för nästa nya fiskeligamedlem att utfrågas!

Marcus Bergquist


Marcus introducerades i gänget via Andy och är en äkta Dalmas! Marcus har fiskat en hel del med Andy under året men också med Hasse och Adam. Ryktet går att Marcus liksom flera andra medlemmar har tagit stora gäddor innan de kom in på ligan. Vi får hoppas att Marcus kan bli den som äntligen slår det gamla pinsamma gäddrekordet och att han inte blir smittad av mini-gädd-förbannelsen som tycks ligga över fiskeligan?

Här är mina frågor till Marcus!

Jaha Marcus, vi kan väll börja med att fråga hur gammal du är?

-26.

Och du kommer från Dalarna?

-Jajjemen! Säffsen!

Säffsen? jaha..

-Gränsen till Värmland.

Hur länge har du fiskat då?

-Jaa.. Sen jag kunde stå på benen, två års åldern.

Och du bor i Halmstad nu?

-Jajjemen! Sedan i April.


Tillsammans med din sambo?

-Patricia! 

Hur kom du i kontakt med den där Andy?

-Genom våra tjejer som läste i skolan tillsammans.

Ok, till fisket! Till det viktiga!


Vilket är ditt favoritfiske?

-Gäddfiske.

-Gäddfiske? Ok, ska det vara öppet vatten eller is?

-Is!

-Ja jag gillar mest isfisket.

Vad har du för Gädd-pb?

-9,2kg

9,2! *Flämt*

Hrmmm, jag kommer osökt att tänka på dina mål nu när du kommer in på ligan.

Vad har du för mål?

-Hehe, gäddrekordet ser lite klent ut! Så på det ska jag nog försöka!

Men inte bara gäddrekordet utan.

-Jo, längdrekordet på bäckröding

Ja, oj, fy fasen!

-Jo, så det åker jag hem å tar de.

Ok, jag vet inte riktigt vad jag ska säga.


Andy har du någon bra fråga?

Andy: Vilken är den roligaste fisken du tagit?

-Svår fråga.

-Det var nog den.. En gädda.

Som jag fick med Andreas. Utanför Simlångsdalen!

Andy: Ja den grisen!

-Jo. Ah gädda det är bäst!

Ja. Men artfisket då? Du samlar ändå lite arter? Du har en egen lista över arter du har fångat å sådär?

-Jo, japp! Jag skriver upp det jag har fångat sen jag började med fisket.

Lite nya arter hoppas vi på också va?

-Ja, minst fem!

Minst fem!? Hur många arter har du i Sverige nu?

-33 totalt så runt 26-27 är det i Sverige.

Ja! Ja det är bra!

Jaha, jag tror att det räcker med frågor nu! Vi får se vad läsarna säger om de har fler frågor till dig eller 
Petter.

Andy: Vad säger du Hasse?

Arrggh, vad säger jag? Jag säger Varmt välkommen in i gemskapen! Väldigt roligt att ha dig med!

-Tack så mycket!

Ser fram emot diverse bäckrödingrapporter och kanske en framtida bäckrödingguidning!

-Jajjemen det ska vi nog kunna ordna!

-Bara kom upp till Dalarna!


Vi tackar Marcus och välkomnar både han och Petter till Fiskeligan och år 2013 vilket blir det 19:e i ligans historia!

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar