Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

lördag 1 juni 2013

Gylta-race!

 Igår var jag ute med mina praktikanter Axel och Jesper igen!

Vi hade beslutat oss för att ägna dagen åt gyltafiske så vi åkte till Tjörn.

Det började bra med en hel del snultror och smågyltor, men vart var de stora?

Här dagens finaste skärsnultra.


Halvkilosgyltor dominerade förmiddagen och här en sjuhektos som var pb för Axel.


Jag och Jeppe kontrade med varsin 8 hektos.


En till åttahektos som tyvärr inte klarade återutsättning och fick bli middag.


Jesper tog senare en fisk på 960 gram, nytt pb och dagens största berggylta, men det finns ju fler gyltaarter i Sverige.

Förutom gyltor och snultror fick vi också torsk, öring, rötsimpa, gråsej, skrubbskädda och några hyggliga sandskäddor med topp på 310 gram.


Två öringar över måttet med denna på 1,1kg i topp, nytt pb för Axel.


Axel har precis ramlat i vattnet i samband med drillningen av öringen och sabbat sin iphone på köpet...

Men som sagt det finns ju fler gyltaarter!


En av dagens fiskar blev denna fina blågylta på ca 250 gram.


Sjukt vackra färger, fisken ser trots sina blågula teckningar inte svensk ut.

Totalt fick jag:

13 stensnultror, 30 torskar 0,5kg, 8 sandskäddor 0,31kg 0,3kg, 3berggyltor 0,5kg, 0,8kg, 
2 rötsimpor 0,15kg, 3 gråsejar och 1 blågylta 0,25kg.

204 poäng till mig.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar