Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 9 juni 2013

Sällan skådat gäng!

Först och främst ett grattis till Albin och Linda som har gift sig!

Denna helgen bedrevs en cup från paret som lurade de nära och kära att det bara var dop men det blev bröllop!

Två dagar innan bröllopet var jag ute med den då ogifte Albin och siktet var på piggvaren!

Albin som ju är odiskutabel piggvarskung på ligan berättade att man först måste fånga sill som betesfisk...

Sagt och gjort, snart var första sillen landad!


Jag lärde mig snabbt och landade fem sillar till på ett kick.


Nu begav vi oss av mot ostkusten och pïggvarslokalerna!

Staffan och Sandra slöt upp här och Staffan berättade att han fångat ett helt gäng abborrar tidigare under dagen.


Vi satte minstingen Liam att vakta spöna medans vi vuxna kunde sitta och diskutera gamla minnen.


Snart högg det och det var plattfisk!

Men bara skrubbor.. dock ett par hyfsade halvkilos.


Jag fick bara småttingar men fick nog kvällens bästa fight på denna kilosöring.


På västkusten hade den blivit middag men den nådde inte upp i mer än knappt 50cm så den fick simma tillbaks.

Vi fiskade till kvällningen och fick då sällskap av Christian "Putte" Dalstedt


Ett sällan skådat gäng! Måste vara minst åtta år sedan vi fyra var samlade samtidigt!


Det blev ingen fisk för Christian idag men han berättade att flera fiskepass är inplanerade!

Totalt gav dagen

Staffan 7 abborrar, 0,5kg, 0,5kg, 0,4kg, 3 skrubbskäddor 0,5kg, 0,3kg

Albin 3 skrubbskäddor 0,6kg och 1 sill.

Hasse 2 skrubbskäddor, 5 sillar och 1 havsöring 1,0kg

Poängskörden blev:

Staffan 96 poäng

Albin 60 poäng

Hasse 29 poäng

Dagen efter var det bara jag som var ledig och då kompletterade jag fångsten med en näbbgädda på halvkilot och två sillar. 12 poäng till mig.

Sjukt vackert väder vid Snårestad strand i helgen!

/Hasse


2 kommentarer:

  1. Något ställe på getterön du kan rekommenderaFör plattfisk? //Linus

    SvaraRadera
  2. Det är bäst i femte och andra vik vad jag erfarit men där finns nog mycket att upptäcka där fortfarande ;) tunga, slätvar, rödspätta, skrubbskädda, sandskädda har jag fått där. Men jag har hört om piggvar med.

    SvaraRadera