Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 21 juni 2013

Gyltafiske på Tjörn

Igår efter jobbet tog jag mig upp till Tjörn för lite gyltafiske! Kanske skulle pbt på berggylta slås, kanske jag skulle fånga min första paddtorsk?
Nästan kav lugnt på plats men mulet till en början.

Det var gott om fisk och jag tror att jag hade nafs eller pill på alla kast idag!

Dagens första gylta, en sexhektos.

Snart kom första udda fångsten - en blågylta!


Detta var en liten hona men den hade aningen blått på huvudet så den höll väl på att byta kön?

Stensnultrorna och torskarna var såklart på plats och snodde agn, men det var ett par hyggliga fiskar på med topp på 15cm på stensnultra och jag tappade en torsk på klart över 2 kilo i ytan.

Det sprack nu upp och blev soligt resten av dagen!


Och nu kom ännu en blågylta! Denna en hane på 0,25kg.


En berggylta jag släppte tillbaka blev flytandes i ytan och blev snabbt tagen av en stor havstrut!


Truten satt i över en halvtimme och smaskade på berggyltan tills allt var uppätet!


Glupsk!


Vacker skymning och berggyltorna högg långt in på kvällen!


Totalt blev det 28 berggyltor med topp på 0,8kg men jag tappade såklart den största, en riktig best!


Åkte hem vid kvällningen då jag var för trött för nattfiske med ficklampa, det är trots allt två timmars bilfärd hem ;)

Jag kunde i alla fall summera 60 fiskar upp:

28 berggyltor, 0,8kg, 0,75kg, 0,7kg, 0,6kg, 0,6kg, 0,6kg, 0,6kg, 0,6kg, 0,5kg, 0,5kg, 0,4kg, 0,4kg, 0,4kg, 0,4kg

2 blågyltor 0,25kg

18 torskar

10 stensnultror 15cm

1 sandskädda

1 havsöring

totalt 395 poäng till mig vilket gör att jag går över 3000 poäng och åter får lite andrum ner till Adam som jagar på tredjeplats!

/Hasse



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar