Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 31 oktober 2014

Artfiske och artfiasko

Igår eftermiddag tog jag med mig min gamla elev Robin som praktiserat tre veckor hos oss på Sportfiskarna på ett litet avslutningsfiske då han ska tillbaka till skolan nu igen efter praktiken.

Med oss följde vår biträdande ungdomskonsulent Marcin och ungdomsledaren och fiskeligahangarounden Jimmy.

Det var arttävling!

Jag visade snabbt att gammal var äldst och hade landat några svarta smörbultar och en stensnultra redan innan de andra tre hann reagera :D


Men de fattade snart galoppen och hade även de snart fångat båda arterna de med.


Det verkade mest vara de två arterna på denna plats så vi bestämde oss för en flytt till hamnen i Marstrand.

Även där fick vi stensnultra och svart smörbult men Robin satte press på oss andra med en fin torsk över kilot.

Till sist kunde jag dock visa vart skåpet skulle stå med en gråsej och två sillar!

4-3-2-2 till mig :)

Efter denna tur åkte jag hela vägen till Halmstad då Adam hade siktet inställt på monstertungan!

Det ville jag inte missa men väl framme var det ganska kallt i luften och även om vattnet var varmt var det inte mycket aktivitet.

Adam landade 8 skrubbskäddor 0,5kg, 0,3kg, 1 sandskädda och 1 sill.

Jag fick där 1 torsk och 1 skrubba och i Marstrand 14 svarta smörbultar, 8 stensnultror, 2 sill och 1 gråsej.

Totalt 58 poäng till Adam och 52 poäng till mig.

/Hasse


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar