Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

lördag 4 oktober 2014

En eftermiddag vid havet

Det blev ett eftermiddagspass vid haver här i Varberg idag.

Rasmus kom med tåget strax efter lunch och sen satte vi igång.

Första fisken blev faktiskt en 8 hektos öring till mig men sen kom det lite spännande fångster.

Både jag och Rasmus fick 3 stycken tobiskungar var!


Det nappade ganska bra och vi missade några hugg men bestämde oss för en pizza-paus innan kvällsfisket.

Det blev efter pizzan fiske över solnedgången med vattenkikare och vi såg mellan 15 och 20 olika arter.


En vacker och ganska mild kväll för att vara i oktober.


Totalt fick jag 1 havsöring 0,8kg, 1 rötsimpa, 1 sandstubb, 2 rödspottor, 3 tobiskungar.

Rasmus fick nöja sig med tobiskung och sandstubb idag och en nedrig andraplats i dagens obligatoriska arttävling.

Jag får 54 poäng för fångsterna och kan summera dagen som en trevlig fiskedag med roliga observationer så som havsnål, mindre kantnål och tångspigg och trevligt häng med Rasmus.

/Hasse

3 kommentarer:

  1. När kommer mullen Hasse? Art-galningen Patrik börjar knappa in, så jag känner mig smått nervös.Tänk om Mullen inte återkommer på länge...... Jag kör kanske några test nästa vecka om vädret tillåter :)
    Grattis till Tungorna!

    Gött mos/Marran.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar Marran! Jag kanske hakar på nästa vecka då! Jag känner samma skräck... Tänk om mullen inte kommer tillbaks? O.o

      Radera
    2. Hehe tror inte ni behöver vara oroliga.. Dels kommer nog mullen vara vanlig i framtiden och dels ligger ju du typ 3-4-5 års intensivt artfiske före mig Marran!

      Radera