Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 26 april 2015

Frisk luft!

Efter att ha legat sjuk i influensa sedan förra fredagen och lördagen regnade inne så var både jag och vädret äntligen tillräckligt bra för att kunna fiska idag!

Det blev ett lugnt bottenmetespass nere vid fästningen i Varberg.

Ganska snart satt första fisken.

Oväntat nog var det den första svenskfångade skärsnultran för året!

Den föll för en liten lövmask.

När jag lugnt satt och väntade på napp upptäckte jag en ganska stor oxsimpa som jagade runt bland stenarna framför fötterna på mig. jag fick den att hugga på en räka men tappade den i luften. Kul dock att se en oxsimpa som jagar mitt på ljusa dagen.

Jag fick lite senare en liten oxsimpa på en sillbit på bottenmetet istället.


Alltid lika trevliga fiskar att fånga!


Men här slutar de udda arterna för den här gången.

Fick tre fina skrubbor som alla var rejält tjocka.


Jag fiskade fram till skymningen men tyvärr var vinden för hård för att jag skulle kunna lysfiska.

Det blev en liten trösttorsk innan jag gav mig hem igen.


Totalt:

2 skärsnultror, 1 oxsimpa, 3 skrubbskäddor 0,3kg, 03kg, 0,4kg och 1 torsk.

51 poäng och lite stillade fiskenerver fick jag med.

/Hasse



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar