Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 12 april 2015

Ny art till Andy!

Denna syn mötte mig i fredags när jag efter jobbet tog mig ner till hamnen för att fiska.

Rasmus Bäcklund och Andy hade gjort sitt bästa för att tömma älven.

Det hade inte gått så bra, men de skyllde på skarvarna som åkte skytteltrafik upp och ner under ytan med smörbultar i munnen varje gång de kom upp.

Vi beslöt att testa ett tips jag fått under dagen.

Ett hett tips från dagens artfiskesnack med Kim Loob Almbratt, Markus Lundgren och Niclas Åberg på jobbet.

Niclas hade dagen innan varit uppe vid HaV och sett att de pressade sik i hamnen där.

Sagt och gjort. Vi åkte upp för att testa lyckan.

Men det var först lika dött här. Trots att Rasmus mäskade.

Men så darrade Andys spöspets till och Andy for upp.

Ingen fisk.

Nu såg jag det också!

Ingen fisk.

Andy missar nog åtta mothugg på bottenmete med mask innan mothugget sitter.

En bra fight får oss att misstänka öring och det ser först ut som en sådan när fisken kommer in men så visar den sig tydligt i ytan!

Det är dagens målart - sik!

Fisken parerar skickligt mina håvningsförsök några gånger men slinker till sist in i håvnätet.

Glädjen går att ta på!!

Andys 59:e art i landet är bärgad.

Ibland räcker det med en fisk!

Andys första sik, en fin bit för att vara Göta älv, 500g.


Vi fiskar en liten stund till men får inget mer. Inte ett napp.

Vi är dock nöjda, både jag och Rasmus har arten sedan tidigare och Arvid väntar på att bli hämtad.

1 sik på 500g ger Andy 30 poäng.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar