Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 13 augusti 2015

Art-tävling mot Art-Patrik!

Igår satsade jag och Patrik på ett artfiske på en ny lokal vid Amundsön.


Vi började med bottenmete från land och jag kunde snabbt ta ledningen med tre arter, vitling, svart smörbult och stensnultra.


Patrik försökte förgäves med flötmete och tappade precis innan detta fotot en näbbgädda innan landning.

Innan vi hann dra mot lysfisket hade dock Patrik snart kvitterat med stensnultra, svart smörbult och skrubba.

Väl framme vid lysfisket så var stället fullt av såna här gynnare!


En svart smörbult!

Jag plockade fram mygelspöt och Patrik ett rejält tackel.

Det låg också fullt av stora men apatiska skrubbor där inne och det var gott om vakande öring.


Själv kunde jag tillfälligt dra ifrån med lerstubb och rödspätta. 


Många små rödspättor på platsen.

Men Patrik grusade snart mina förhoppningar med sandstubb, ål och rödspätta.

6-5 till Patrik!

Och det var nära att sluta så, men när vi vadade in för avslutning så högg det plötsligt i mitt mygelspö som jag drog bakom mig!

Det var en mikroskopisk men rättkrokad näbbgädda som hälsat på!

Tävlingen slutar 6-6 och återigen oavgjort oss emellan, rättvist och jämnt så det förslår!

Min pott blev 5 rödspottor, 1 lerstubb, 1 näbbgädda, 4 vitlingar, 5 svarta smörbultar och 4 stensnultror.

71p

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar