Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 19 augusti 2015

Blandat fiske i Skåneland och Götelaborg

Det har blivit en del fiskat de senaste dagarna.

Jag har varit i Skåne med Jimmy och jobbat på Malmöfestivalen och då blev det tre abborrar i kanalen!


Eftersom Jimmy ansåg att Skåne är platt så tog jag med honom till Kullaberg. 

Berggylta arttävling och övernattning stod på schemat.


Vi hittade en bra sovplats, lade ut liggunderlagen och började tävlingen.


Till en början gick det bra!


Fin skärsnultra


Vacker berggylta.


Men till sist hade Jimmy kontrat alla mina arter och avgjorde tävlingen på lysfisket med en ny art för hans del, den femtömmade skärlångan!

Jag fick trösta mig med att det var riktigt gött att ligga och kolla på stjärnfall - det är grymt skönt att sova under bar himmel!

Ny tävling dagen efter och nu var det min tur att vinna!


Jimmys mål var främst att fånga en karp och visst lyckades han med det!

Jag fångade totalt 7 fjällkarpar, 1 spegelkarp, 1 sutare, 24 sarvar och 3 abborrar i Bjärsteds Kurra och Jimmy fick bara karp och sarv så jag lyckades kontra i totalen.

Igår så åkte jag med Ludwig Essén till Svarttjärn för att fixa Ludwigs karp till Rapala Cup.


Gott om småsutare var det men trots att vi fiskade till det var mörkt så fick Ludwig bara sutare och mört.


Det blev dock två häftiga upplevelser. Ludwig fick på en fet karp som drog linan mot ett träd och lyckades spotta ut kroken. Sedan kom en stor fiskgjuse och tog en riktigt stor ruda.

Totalt 3 sutare för mig den gången.

Allt som allt:

4 sutare, 7 fjällkarpar, 1 spegelkarp, 6 abborrar, 24 sarvar, 1 stensnultra, 2 torsk, 1 berggylta, 1 skärsnultra för mig.

79 poäng ger mig ett litet steg närmre toppen imorgon blir det en satsning på havsabborre och bonito tillsammans med Marcus och till helgen ska det bli gös och torsk så jag hoppas kunna stressa topptrion lite iaf!

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar