Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 1 oktober 2015

Bigga-bauta-spigg!!

Jag och patrik drog för att spana efter lite allt möjligt i en hamn. 

Ett litet mål var att hitta en tångspigg åt mig, vilka har blivit något av en ny nemesis för mig. Dom vill bara inte hugga... 

"Men dom är hur lätta som helst" skanderar halva Sverige.. Jag är inte bitter. 

Och visst var dom på plats. Men som vanligt gled dom undan, gömde sig under båtar och höll på.

Patrik tramsade med stora skrubbor på mikro utrustning och jag gick lös på mina älskade stubbar istället.

Roligast för kvällen blev helt klart ett monster till storspigg som dök ,upp. 8,4 cm, nytt pb (är jag den ända som håller koll på mitt storspiggs rekord?)

Jag fick: Storspigg:1st 8,4 cm. Svart smörbult: 1st Skrubba: 1st Sandstubb: 9st varav 7>7cm!


Totalt 128 poäng!

/Arvid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar