Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 30 oktober 2015

Ny art på ligan och uppdaterade listor!

Jag har ägnat morgonen på min lediga dag till att korrigera lite ouppdaterade listor och dök då på lite bilder som definitivt hör hemma i den eftersatta listan "Ligarekord i bild"

Bland annat påträffas nu:

Simons fjällbrosme!

Berras storsej

Några gamla Thailandsbilder

Grobianens multe-röv

Skäggapans slemmiga

Några Portugal-arter

Och en vad jag misstänker oupptäckt ny art på ligan!

Arvids ligarekord på ruda ser misstänkt likt ut en silverruda om man tittar närmre va?

Fjällen får jag till 29 längs sidolinjen vilket talar sitt tydliga språk.

Jag har rådfrågat en kollega - Micael Söderman, som är expert på silverrudor men allt lutar åt att vi missat en ny art på ligan!

I så fall ska Arvid ha 20 poäng till!

För övrigt är Barnligan och Tjejligan uppdaterade.

/Hasse



2 kommentarer: