Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

lördag 17 oktober 2015

Svart och svartmun!

Idag blev det en lucka så jag och Simon Johannesson stack ner till Göta älv för att se om den svartmunnade smörbulten fortfarande var i farten!

Vi gjorde en inbjudan på facebookgruppen svenska artfiskare och en nybliven artfiskare vid namn Freddy Persson dök upp!

Upp dök också smörbultarna, först ut en svartmunnad modell mindre.

Självklart körde jag och Simon arttävling!

Jag lyckades strax lura upp en svart smörbult med, skillnaden är stor mellan arterna.

Svart smörbult till vänster och svartmunnad till höger.

Den större fisken mätte 16 cm och var dagens största.


Det nappade bra och tyvärr för min ledning i arttävlingen lyckades även Simon lura den vanliga svarta smörbulten ny art för Simon!

Fram emot slutet på passet började vitlingen komma igång och alla tre kunde lura denna gynnare. En ny art för Freddy!

Själv fick jag ingen ny art men väl en hel hög småfisk.

10 vitlingar, 8 svartmunnade smörbultar 16cm, 3 svarta smörbultar.

87 poäng

/Hasse



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar