Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

tisdag 7 juni 2016

9-9 och gös vid Granudden!!

Jag och Arvid körde arttävling i söndags!

Det hela började med att vi sjösatte Arvids takbåt vid Tjuvahålan.

Snart nog högg fisken!


Fin rödspätta och knot låg snart nog i båten!


Tyvärr började motorn hosta märkligt, vid närmare inspektion var luftningen inte tillräckligt lös och troligen hade lufttrycket blivit för högt.

Vi fiskade på ett tag till och Arvid hann dra ifrån i dagens obligatoriska arttävling medelst piggvar och fjärsing - övriga arter som båda fångade var knot, spätta, skrubba och skamskädda.


Motorn fungerade men kändes lite opålitlig så vi bestämde oss för landfiske istället.

Vi begav oss till Granudden!

Snart nog fångade jag en mört men Arvid ryckte ifrån igen med en mini-färna.


Jag kontrade med en färna jag med och även abborrarna drog vi upp!


Men nu kom en riktig överraskning!

En gös hade huggit mitt maskagnade bottenmete och trots att jag fiskat på Granudden i över 30 år så har jag varken sett eller hört talas om någon gös här innan!


Riktigt tung fångst i dagens arttävling och nu var det kvitterat.

Vi fiskade till skymningen men nappandet bara avtog mer och mer...

Vi bestämde oss för att avgöra tävlingen i Marcus hemliga bäck.

Här myllrade det av fisk, men alla var av samma art - grönling!


Arvid kunde landa sin första grönling någonsin och jag fångade två stycken skäggiga charmörer.


Totalt får vi:

Arvid 3 knot, 5 sandskädda, 2 rödspotta 300g, 2 skrubbskädda, 1 piggvar, 1 fjärsing, 1 färna, 3 abborre, 1 grönling

Hasse 1 knot 200g, 5 sandskädda, 3 rödspotta, 1 skrubbskädda, 3 färna, 1 abborre, 5 mört, 1 gös, 2 grönling

9-9 i arttävlingen men ny art till Arvid och ny art vid Granudden!

En riktigt trevlig fiskedag med god mat (Arvids hemmagjorda pizza) och häftiga naturupplevelser såsom kungsfiskare och husmaskar stora som prinskorvar.

Arvid 83 poäng

Hasse 78 poäng


/Hasse



1 kommentar:

  1. Coolt med gösen. Grymt med grönlingarna! Synd på motorn. Hasse du ser lite ut som en mal på gös-fotot! Malöga och tafsskäggtömmar!

    SvaraRadera