Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 16 juni 2016

I med och motgång!

Jag har haft några blandade fisken på sistone.

   

Ett after-spindelletar-pass tillsammans med Freddy gav 4 fina skrubbor, 1 torsk, 8 vitlingar och 4 stensnultror. Vi hittade nr 3-8 av den för Sverige nya hoppspindelarten Marpissa nivoy :)

Därpå var jag och och Adam ute med nya trevliga bekantskapen och specimenfiskaren Birk.


Det blev lite blandade fångster för alla tre, Birk fick flera nya arter eftersom han nästan uteslutande fiskat i sötvatten tidigare.

Själv fångade jag 1 näbbgädda och 2 stensnultror. Adam fick ihop 2 svarta smörbultar och 4 vitlingar.

Senast var jag ute på ett after-work pass i Delsjön med bröderna Essén och Rasmus Bäcklund.

Rasmus hade lovat fina abborrar och jag hade hotat med repressalier om det skulle fångas havsabborre i Bua samtidigt som vi var ute på Delsjön... När vi kollade fb så låg det självklart havsabborrerapporter där så det var bara att låta Rasmus bära båtbatteriet några hundra meter tillbaka.

Inga abborrar blev det heller även om Luddes högt stående flöte renderade i en riktigt fin kamp mot en förmodad gädda som tyvärr satte tacklet i den klassiska vajern....


Det bästa dessa dagarna har nog ändå varit att mumsa på havsöringen som jag fick i lördags!


Totalt:

Hasse 6 stensnultror, 8 vitlingar, 4 skrubbskäddor 0,4kg, 0,3kg, 0,3kg, 1 torsk, 1 näbbgädda.

Adam 2 svarta smörbultar, 4 vitlingar


Hasse 69 poäng
Adam 12 poäng

/Hasse



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar