Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 9 juni 2016

Var var varen? -Här var varen!



Den senaste tiden har jag varit ganska aktiv i mitt fiskande.

Först och främst har jag fångat en löja när jag provfiskade en damm med Marcus.

Marcus fick 6 löjor och 2 mörtar.





Sen var det torskfiske med kollegorna.

En strålande dag på sundet resulterade i 22 torskar till mig.

0,5 0,5 0,6 0,6 0,7 0,8 0,8 0,8 0,9 1,0 1,0 1,1 1,2 1,3 1,3 1,5 1,7 1,8 2,0 2,0 2,2 3,1 kg

Inga bjässar men roligt ändå.



Sen var det långhelg och nationaldag som firades med den årliga prestigefyllda 24timmars arttävlingen med jobbet.

Kort så gäller det för ett tvåmanna lag att på 24 timmar fånga så många arter som möjligt inom Halmstads kommun.



Föga förvånande så krossade vi allt motstånd med hela 18 arter mot 2:a platsens 10.

För skojs skull så hade vi nollställt trippmätarna i bilarna för att se hur långt vi kört. De flesta andra lång på runt 12 mil.

Jag och Alex (min lagkamrat) låg på 33 mil.



Vi började starkt med att jag som första fisk tog en slätvar! Ny art för mig med nr 73.


Direkt efter kom även piggvaren.


Efter ett tag drog vi vidare och plockade en art som för mindre än en vecka sedan hade varit ny art för mig nämligen lerstubbet.

Vi åker runt till alla tänkbara platser och testar allt vi kan komma på och hade det inte varit för alla knott så hade vi förmodligen kommit över 20 arter.

Men som sagt så slutar vi på 18 varav jag har lyckats bända upp 14 av dom.


1 slätvar

1 piggvar

1 näbbgädda

1 sandstubb

2 stensnultra

1 lerstubb

1 löja

1 sjustrålig smörbult

1 vitling

1 gädda

1 tånglake

1 mört

3 svart smörbult

1 regnbåge 1,2kg



Utöver dessa arter tog Alex även öring, abborre, sandskädda och en monster tejstefisk.

8 poäng till Marcus

342 poäng till mig!

Skitfiske!

Andy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar