Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 9 juni 2016

DEN ÄR BLÅ!!!

Blev först en kort tur med båten för att testa en ny sjö. Den gav bra mersmak efter 9 gösar, små men naggande goda, på lite slumpfiske. 9 Gös, 1 kg, 0,5 kg. Abborre 8 Efter det blev suget för stort och det bar av emot södra Halland. 

Grabbarna grus hade nyligen haft, jag citerar, "ett fantastiskt spättafiske" och man ville inte vara sämre själv. Lämnade håven i bilen efter att ha skämtat med pappsen att jag kommer ångra mig när en fenknot sprattlar vid relingen. Vad händer på första driften? Skit också.. den är ju blå! i spontan panik grisslybjörnar jag upp min nya art för sverige, gött mos! 


Extra kul var att den tog nära land sju meters djup. Hasse hade redan visat vägen med att ta en ifrån land, men det här cementerade verkligen att fenknot är en art man kan få lite var stans. I övrigt hade spättafisket saktat ner ifrån "fantastisk" till helt okej. Troligt berodde det på att högsommarvärmen hade gjort sitt med vattentemperaturen, det var redan 18 grader i vattnet! Och trotts att jag tappade en fet piggvar så lyfte man väldigt belåten upp båten på biltaket igen. Fenknot: 1,5 hg Knot 12 0,2 0,2 Sandskädda: 6 Vitling: 1 Rödspätta: 8, 0,5, 0,3, 0,3

263 poäng!

/Arvid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar