Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 8 juni 2020

Axel återtar ledningen med fin öring!

Tjenare tjenare alla..... där trodde ni att det skulle stå något skumt, men nej!! 

Inte idag, för jag fick ett nytt PB idag!! 

Jag och Ben började köra lite vid vårat rödspätta ställe men det blåste så mycket där så det resulterade i bara massa bränd fisk eftersom att vi inte kunde känna huggen! 

Så vi gick och körde lite smörbult och skit! Men vi tröttnade på det ganska så snabbt så vi drog ut till tankskär (en båt) för att försöka ta större fiskar! Ben fick massa berggylta och skit medans jag tappade massa berggyltor och stora torskar! 

Vi hade efter två öringar typ varje gång vi skulle veva upp så jag slängde på en rejäl gulp bit eftersom att jag vet att öringar älskar GULP! 

På första nersläppet så nafsar det as lite så jag vevar upp och kollar, och då följer de två öringarna efter!! Så jag stod och pillade med gulpen en stund men de ville inte ta!! Men tillslut så smäller den största av den på och det bär iväg i en 10 meters rusning! Den hoppar, rusar och rullen skriker!!!! 

Tillslut blev den trött och vi kunde landa mitt nya PB på öring! 1256 gram och 52 cm!!


Jag var super nöjd och väl hemma blev det stekt havsöring med potatismos och en smörsås med tomat och dill!! 


Totalt får jag:
21 svarta smörbultar (14 cm) 
4 stensnultror 
1 öring (1256 gram, 52 cm)

102 poäng och återtagen ledning.

/Axel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar