Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 5 juni 2020

The return of the torsk!

Tjenare tjenare alla ålslems luktande typer!! 

Idag har jag och Iris kört lite torsk och annat kul på Styrsö! 

Jag kom ner ca 5 min efter att hon hade kommit och då hade hon tagit en fin 500 grams torsk. 

Och i kastet efter tar det tvärstopp!! 

Hon säger till mig -JÄVLAR VAD DEN KNYCKER, DET KÄNNS SOM ATT DEN SITTER I BOTTEN!!! 

När den kommer upp ser vi att det är nytt rekord för den platsen! Håvning blir ganska odramatisk och upp kommer en riktig tjock och fin västkust torsk som drar ner håven till 1980 gram!! 


Nytt PB för Iris och den största vi har fått på den platsen! Sen fick vi några strö torskar men vi tröttnade på det så vi gick till ett annat ställe för att ta lite smörbult och annat kul! 

När vi väl är framme ser vi att det är massa små plattfiskar som simmar runt, så vi tog fram våra 32 krokar och började fiska på dem! 

När vi väl fick upp en kunde vi se att det var rödspättor som hade invaderat platsen, jag lyckade ta 6 rödspättor och Iris 2! 


Sen var vi supernöjda så jag drog och och Iris tog båten hem!

Axel 64p
8 torskar (510 g) 
6 rödspättor 
2 sandstubb 
1 lerstubb 
1 svart smörbult 
3 stensnultror

Iris 86p
6 torskar; 500g, 1 980g
18 stensnultror
3 smörbultar
2 rödspättor
1 skrubba


/Axel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar