Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 26 juni 2020

Gösjiggning i Värmland!

Kan det bli mer semester än en solvarm sjö, en limegrön jigg och ett knippe huggvilliga gösar? 

Olyckorna var många för mig och min glada kumpan André i de Värmländska skogarna...

Hårda vindar och krånglande batterier och ekolod kunde inte stoppa oss ifrån att frästa ett gäng sura gösar. 

Målet var inte storlek, utan många hugg, vilket det blev. 


André hade nästan koll på en av resans större. En av många!


Gösarna returnerades varsamt utan vägning.


Jag sätter alla fångade på 1 kg, det borde vara ett ungefärligt medeltal. 
Jag fick: 
26st Gös: 26 x 1 kg 
11st Abborre: 0,7 kg, 10 småttingar


555 poäng

Det innebär att jag passerar Melvin, Stephan och Andy!

/Arvid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar