Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 7 juni 2020

Jävla öringar!

Idag var jag vid min sommarstuga vid Gullmarn och fiskade.

Första fiskarna blev två berggyltor en av dom vägde ca 4 hg sen smällde det till rejält och en öring dök upp men den är ju så dum huvudet att den den släpper precis vid kanten. 

Jag blev rasande och tog ut min ilska på en stensnultra.. efter att ha lugnat ner mig så tog jag några skärsnultror och 1 torsk sen bytte jag till fiske efter småfiskar som stensnultror, svarta smörbultar och knep ett gäng. 

Sen gick jag till ett ställe där Iris, Ben, Axel och jag hade riktigt bra fiske förra gången och där tog jag bland annat en blåstråle och en skärsnultra på 150 gram. 


Sen ökade min ilska på öringarna rejält när en av de små skitsnultrorna skickade en bild på en riktigt fin godkänd öring på 52 cm. 

Jag har fiskat efter öring i 8 år och ändå får jag ingen...  Jävla öringar!

2 blågyltor 350 gram 
8 svarta smörbultar 
5 stensnultror 
6 berggyltor 4 hg 
7 skärsnultror 150 gram 19cm
1 torsk 
-1 tappad #%#!/öring

127p och upp förbi skäggapan i alla fall!

/Linus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar