Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

lördag 6 november 2010

Bröderna Alexandersson avancerar!

Vilka undrar ni? Jo det är Adam med familj som varit ute och fiskat abborre i Sjödalen. Thede var vassast idag och drog fem borrar, Adam tog 3, Vilmar tog 2 och Love fick 1.

Detta innebär i praktiken att Love drar ifrån Sandra P medan Vilmar drar ifrån Pernilla, Adam och Thede stärker sin 1 respektive 10 plats i tabellen.

Igår var jag ute vid havet efter flera dagars abstinens men det blåste kulingvindar och jag gjorde bara ett par tafatta kast innan jag insåg att det var mer eller mindre ofiskbart.

Bortsett från blåsten var det en riktigt fin eftermiddag och jag fick chans att prova nya kameran :)

Idag är det fiske på schemat, Staffan och Berra är ute på havet och drar nytt ligarekord på torsk idag om allt går enligt planerna. Själv ska jag åka förbi Valasjön idag och då är det inte omöjligt att wobblern åker upp ur draglådan. Imorgon är det tänkt att jag och Adam ska ut och dra plattfisk i Halmstad! Många intressanta rapporter att vänta alltså.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar