Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 29 november 2010

Lakemums!

Ja i lördags var det återigen dags för lakefiske. Jag, Calle, Simon och Adam hade snackat om att ta en tur.

Elva på förmiddagen åkte jag mot Halmstad och klockan 12 stod jag utanför Calles dörr och plingade på. Inte ett svar. Inget ljud hördes. Fick plinga på hos Simon istället. Jennie kom ut och sade -Jo Simon ligger i badet, rejält bakis och Calle är säkert hemma. Han spelade hög musik imorse.

Jag gick upp till Calle och bankade på dörren, en väckarklocka ringde för fullt därinne, jag ringde på telefonen, bankade på dörren, ringde på dörrklockan och tillsammans med väckarklockans oljud så skapades ett oljud som skulle väcka den mest djupsovande zombie.

-Ööööhhhhhhhh Hasse?

Svarade en rosslig röst på telefonen. Strax öppnade dörren och en desorienterad Calle i kalsong stod redo för lakemete. Simon förkunnade att han var för bakis för att haka på. De hade båda varit på julbord dagen innan. Adam däremot, han hade årets sämsta bortförklaring, första advents städning? Hade det inte varit för att Adam leder ligan hade han varit ett fall för super-toffel-kommiten.

Så jag och Calle begav oss till Johansfors laddade till tänderna med korv, bröd, senap, ketchup, julmust åt mig och ett 6-pack 3,5or åt Calle. Väl framme insåg vi att tändstickorna och tändare blivit kvar hemma så jag fick plocka fram min jukkasticka och en kniv.


Hurra för lakemetar pyromanerna, inga problem att göra upp eld så länge man har lite granris, en kniv och en jukkasticka.

Ett par napp troligtvis lake, på sillfiléerna, ett napp troligtvis färna på räkorna blev allt innan vi åkte hem för en paus och lite fotboll. 7-1 till Man united var trevlig uppladdning inför dagens höjdpunkt. Lakepass i Nissan.
Nu hade Adam städat färdigt och slipper med största sannolikhet supertoffeln då han hakade på. Calle började känna av gårdagens händelser och när isen växte till från en liten remsa längs kanten till ett 10meter brett täcke på 1cm i tjocklek, så var bottenmetet över för den här säsongen.
Nu gäller det bara att isarna lägger sig snabbt så att vi kan komma ut och pimpla storlaken istället.
Calle hade iallafall smaskat på lakefilé kvällen innan, mums!
/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar