Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 18 november 2010

Mer lake!

Ja lakesäsongen är verkligen i full gång!

Idag var jag och ett tiotal elever och fiskade i Helgeån. Staffan och Berra var redan på plats när vi kom till lokalen men de kunde tyvärr förkunna att fisket var segt även om hoppet tändes när Staffan kunde landa dagens första lake mitt framför ögonen på eleverna.

Tyvärr var det bara en tillfällighet, en elev fick en halvkilos och jag fick en liten gynnare med men det var allt denna kväll. Otroligt vacker färgteckning och en fisk som hade en linände utstickande ur munnen. Fick ut både min egna krok och den gamla linänden med tillhörande krok så laken blev nog glad trots att den blev drillad :)

Strömmen idag var jättejobbig och det var mer än en halvmeter högre vattenstånd än normalt. Flera elever hade napp och även jag missade någon fisk, men det måste ses som ett misslyckat lake-fiske med bara tre fiskar på så många fiskande. Det blåste ganska mycket så Staffan och Berra gav sig snart hem för att ladda batterierna till imorgon istället, då blir det nog parken igen?

Staffan hade dessutom tagit en färna på 600g häromdagen som han rapporterade in.


Så här såg min lake ut idag, väldigt vacker och simmade piggt tillbaka! Ses igen om 10 år ;)

Upp 3p för mig och 25p för Staffan.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar