Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 3 november 2010

Fiskar i år

Jag har varit sjuk i veckan och är fortfarande kass idag är det mest magen men det har hindrat mig från att fiska. Hoppas att jag är pigg imorgon så kanske det blir ett kvällspass efter lake eller tånglake?? Jag har roat mig med att sammanställa lite fiskeligatabeller. Vi har tagit 62 arter i år totalt på ligan (64 om man skiljer bäcköring och havsöring, samt spegelkarp och fjällkarp). Inte helt oväntat är det mest abborre. Av totalt 1362 fiskar har 202 varit abborrar. Tvåa är sandskäddan på 116 fiskar, därefter blir det jämnare. På 10 i topp följer: Torsk 73st. Löja 72st. Gärs och Mört 69st vardera. Skrubbskädda 59st. Sarv 49st. Svart smörbult 45st. Skärsnultra 43st.

Annars är det tolv nya arter för ligan som har kommit upp i år. Skarpsill, Glyskolja, Rödknot, Mindre Kungsfisk, Större Kungsfisk, Blåkäft, Tunga, Glasvar, Lubb, Hågäl, Blåkäxa och Hälleflundra är alla nya arter för ligan som har tagits i år.

Skitfiske!

/Hasse

2 kommentarer: