Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 11 november 2010

Jakten på drömlaken

Vi var idag fyra ligamedlemmar vässade till tänderna med spön, krokar och betesfisk. Det var jag, Staffan, Berra och Linus som var ute efter drömlaken. Betesfisken var en udda blandning av de lite vanligare mörtarna och sarvarna men också de mycket annorlunda agnfiskarna sandkrypare och bäcknejonöga. Dessa hade jag införskaffat i dött stadium från katastrofområdet i Hästberga där man bokstavligt talat kan plocka braxen från grangrenarna i skogen :)

Fisket var tyvärr segt med en östlig vind som var så hård att man kunde känna kommunismen i luften. Staffan var tvungen att hetsa Berra till strid.


Men så började det dra i ett av mina spö! Mitt mothugg satt där det skulle och en kort kamp senare kunde Linus håva kvällens första och tyvärr enda lake på runt sex hekto.

Ingen drömlake denna gången men 12p till mig och vi bestämde att vi ska ta revansch nästa vecka.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar