Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

tisdag 30 november 2010

Nytt ligarekord

Ja det blev faktiskt ett ligarekord idag. Det var jag samt ett helt gäng elever och lärare som åkte ut med turbåten Emma från Landskrona idag och väderförutsättningarna var ganska schyssta. Det blåste runt sex meter per sekund och var ca: 10 minusgrader kallt ute. Tanken var att först plocka ett helt gäng sill till det kommande julbordet och sedan gå efter plattfisk.

Vi hade gott om konkurrens om sillen i form av en armada hungriga trutar.




Strax började sillen nappa och efter första driften hade jag plockat ett tiotal. Det blev lite segare fiske de kommande driftarna och jag fick bara nio sillar till. Lyckades också fånga en torsk som vägde någonstans mellan halvkilot och kilot. Det var skoj att drilla den på silltacklet med ett 10-40grams fladen eko spö och en lätt shimano haspel rulle. Tyvärr hann vi bara med ett par drifter på plattfiskarna och bara småtorsk som resultat.



Ligarekordet då? Jo faktum är att det är nytt ligarekord längd. Tyvärr är det mitt egna sillrekord som ryker. Från 30,5cm till 32cm. Jaja totalt 41p för mig idag är väl helt ok.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar