Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 17 juli 2011

Adam visar vart skåpet ska stå!

Calles min är fokuserat frustrerad, vid piren i Grötvik... Varför kan man undra? Ni vet snart!

Igår var det dags! Jag och Calle hade planerat ett fiske i Halmstad..

Först åkte vi till Tjuvahålan för att sluta upp med ett par av mina gamla elever.

Stina och Nova följde också med men mest för sol och bads skull.

Mitt mål för dagen var piggvar och gärna slätvar men allt i artväg kändes möjligt.

Sillstrimlor invevade längs bottnen känns riktigt hett och ganska snart small det på ordentligt! Ingen skrubba eller sandskädda detta!

Ta håven hinner jag säga innan jag inser mitt misstag...

En näbbgädda hade fattat tycke för min sillstrimla.


Muntra miner och kommentarer som, "Här kommer håven" och "det var dålig kondis på den spättan", haglar.















Calle lyckas snart landa en fjärsing!

Det känns ändå mycket lovande, några skrubbor i bra stolek lyckas vi landa också.



Calle har hittills haft mycket fjärsing på sina pass i år - kanske en aspirant på titeln fjärsingkungen??












Hej gamle gubbe, är det du som luktar bajs?



En ljus röst avbryter mig i fisket, jag vänder mig om, det är Love eller möjligen Vilmar. Båda står där och skrattar.



Adam har tagit med tvillingarna ner till Tjuvahålan och ställer sig bredvid oss.






Snart landar Adam nytt Svenskt rekord på slätvar 12,4 kilo.

Nej det är Love som håller den!

Nytt svenskt fiskeliga-rekord är det i alla fall :)














Det är imponerande att Adam kan ligga i topp med tre barn att ta hand om och ett fjärde på gång!

Men han visade igår varför och knäckte både mig och Calle.

Det nya ligarekordet lyder 0,37kg och mätte 33,4cm.













Slätvaren är oerhört snygg och en klar favourit. Hoppas att kunna ta en i år också. Fick en liten förra året.



















När Adam fångat slätvaren var det dags att åka hem. Lämnade oss andra kvar att våndas och räkna poäng.

Totalt 50 poäng på fisken och därmed tar sig Adam upp på 1804 poäng. Endast 26 poäng efter mig i toppen.



Tätstriden intensifieras alltså igen.













Efter en trevlig tur till Tjuvahålan så åkte vi hem för att se damerna spela hem VM-bronset och sedan åka ner igen och fiska... Tyvärr hann det blåsa upp och vi fick ingenting under kvällspasset även om Calle tappade en fjärsing!

6 poäng till mig för 2 skrubbor och 5 poäng till Calle för fjärsingen.

/Hasse

1 kommentar: