Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 21 juli 2011

Morgonmakrill!

Jag vaknade ovanligt tidigt i morse kollade ut och såg att det var vindstilla och soligt!

Begav mig ner till Getterön och började med att gräva sandmask. Väldigt lite sandmask men massor av havsborstmask och sandräkor kunde jag snart samla in. Det var dessutom fullt av storspigg och sandstubb inne på det grunda vattnet.

Tyvärr länsades mina bottenmeten oavbrutet och till sist fick jag upp en krabba och ett par svarta smörbultar som jag misstänker låg bakom en del av stölderna.

Så jag valde att gå över till sandräkeagnad häckla och körde lite med UL-spöt efter tobis eller annat skoj.. På första kastet small det! Två makrillar kom simmandes och det var skoj på UL-spöt. Det var två små gynnare men snart kunde jag även få två dubbléer av större makrillar så det blev riktigt bra fart på UL spöt.

Totalt fick jag sex makrillar innan det var dags att åka till jobbet. Detta gav 22 poäng och ytterligare lite andrum ner till Adam.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar