Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 10 juli 2011

Familjen Adam Alexandersson tältar vid Ätran!

Under lördagen och söndagen befann sig hela min familj vid Ätran för tältning, fiske och grillning. Vi började med att tillverka toppknutna metspö till barnen, vilket var uppskattat.

Sen var det dags för fiske:










Loves första fisk blev en fin mört. Tämligen snart kontrade Vilmar med en abborre.














Jag lurade upp lite betesfisk för nattfiske efter gös och i frugans goda sällskap fick jag upp en liten gös på 4-5 hg.











Dessvärre måste det vara så att jag börjar bli gammal och slö för spöna åkte upp vid tolvsnåret, då en bekväm dubbelsovsäck hägrade i de sömndruckna gluggarna. Lat som jag var orkade jag inte plocka bort agnfisken från krokarna, tänkte att risken för ofrivillig fångst var minimal. På morgonen tänkte jag att de är väl lika bra att slänga i spöna igen med de gamla agnfiskarna på (kände inte för att meta upp nya), någon kilos gädda kanske slinker förbi. Så blev nu inte fallet! Helt plötsligt håller mitt mörtagnade bottenmetespö på att åka ut i ån med en väldig fart, men jag lyckas fånga det precis innan rullen var nere i vattnet. Efter ett stabilt mothugg känner jag att det är en fin fisk och en väldigt livlig sådan. Efter ett par hopp kommer den in och jag ser att det är en fin färna. Jag ber Thede att fälla upp håven och sen får jag ett nytt pb:)

Färna på exakt 2 kg och 55,5 cm (5 ynka mm från Hasses ligarekord)












Resultatmässigt blev fisket såhär:

Vilmar: 4 abborrar

Love: 2 abborrar, 1 mört

Thede: 2 abborrar

Adam: 1 färna(2kg 55,5 cm), 1 gös, 1 abborre, 2 mörtar och 5 löjor

Sanna: Hon fick mycket kärlek av alla sina grabbar, så hon var nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar