Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 6 juli 2011

Bifångst i Tjuvahålan..

På väg hem från Siesjö äventyret så kände jag att jag var tvungen att stanna i Halmstad och samla krafter då jag var alldeles för trött för att köra vidare.

Åkte och handlade räkor och sill eftersom jag hört vad Adam lyckats med kvällen innan... (mer om det kommer Adam rapportera senare)

Ett par killar satt och fiskade precis på hotspoten, de hade inte fångat något så jag visade dem några trix och fick slå mig ner bredvid, de lyckades snart landa en hel hög med plattfisk och fjärsing.
Mitt fiske gick trögt men glädjen var stor när jag lyckades fånga en näbbgädda på ett bottenmete!

Härlig bifångst som innebär min 40:e art i år i Sverige! Kanske kan jag nå 50 i år? Flera "lätta" arter är kvar, lake, makrill, sik, id och knot till exempel.

Grabbarna fota åt mig.





En underbar kväll men jag orkade tyvärr inte sitta kvar till kvällshugget utan fick åka hemåt eftersom jag bara sovit 3 timmar i tält under natten.

Totalt fick jag ändå 1 näbbis, 2 fjärsingar, 1 skrubba och 2 sandskäddor varav den ena var riktigt tock och fin på runt 3hekto.


21 poäng till mig.


/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar