Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 21 mars 2012

Fiska upp bildörrar...

Åt Hällevik!

Det var läge idag att fiska färna, lite mat i magen först bara och sedan skulle reg-färnan upp.

Trodde jag...

Bilen gick i baklås igen efter att ha krånglat häromdagen men jag tänkte så fasen heller ringa efter bärgare >.<

Några elever som planlöst strövade runt på skolgården fick hjälpa till och snart hade vi provat alla möjliga mer eller mindre suspekta metoder för att ta sig in i en låst bil.

Vi bände försiktigt upp en glipa mellan taket och dörren på min gamla audi och faktiskt var det jag som kom med idén att fira ner en trekrok i glipan och försöka haka fast i knappen till dörrlåset. Sagt och gjort efter ett bra tags lirkande lyckades en elev få ett bra grepp med trekroken om knappen och dra upp!

Härligt klickande ljud och ett skrammel när torskpilken vi kilat fast mellan dörren och taket föll till marken indikerade att dörren äntligen gått upp!

Två timmar hade dock passerat och klockan gått från fem till sju så fisket var bara att glömma..

Nåväl, nu vet jag hur man tar sig in i en låst bil om jag nu skulle behöva det någon gång i framtiden :) Trekrok, lina och kniv, gärna en torskpilk att använda som kil.

2 kommentarer:

  1. Suspekt Hasse... suspekt!

    När är det dags för oxsimpasatsning då?

    SvaraRadera
  2. Ja det känns sådär att hålla på och bryta sig in i en bil med diverse fuffens metoder :D Men lite som MacGuyver samtidigt ;)

    Oxsimpan började hugga i mitten på april förra året men vi har fångat dem mitt i vintern förut så det är nog inte helt omöjligt att ta dem nu! Jag ska hålla ögonen öppna och kanske köra ett rekpass snart ;)

    SvaraRadera