Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 30 mars 2012

Gärsrace vid Granudden!

Jag fick följande meddelande från Andreas idag!

Tjenare Hasse!
Tro det eller ej men jag och Adam har varit och fiskat.
Vem skulle kunna tro det?
Hur som helst.
Vi tog oss ut till granudden men en låda mask.
Vädret var perfekt förutom lite irriterande vind.
Medans jag bråkade med tacklet så lyckades Adam släpa upp en liten mört på land.

Men så fort jag fått i mitt första spö så kontrade jag med en hyffsad aborre.







Adam fick då istället upp en gärs och jag blev lite sur eftersom jag aldrig tagit en.

Men men. Mört efter mört fick vi upp och till sist så lyckades jag även ta min första gärs, som snart
följdes av två till.












Något som jag inte lyckades med men dock Adam var att ta braxen. En liten tjockis med en gammal krigsskada på ryggen.
Frammåt nio tiden tyckte vi att det var dags att ge upp och åka hem och resultatet var då:
Jag: 6 Mörtar, 1 Aborre, 3 Gärs
Adam: 2 Mörtar, 1 Braxen, 1 Gärs
Mvh
Andy







Ett trevligt fiske för grabbarna alltså och dessutom Andreas första gärs!

Efter lite beräkningar kom jag fram till att fisket gav Andreas 13 poäng och Adam 10.

Detta innebär att Adam tar sig upp på tredje plats i tabellen igen förbi Thede!

Fruktansvärt jämnt runt bronset just nu med Thede, Adam och Andy bara ett tjugotal poäng emellan dem. Men det kommer troligen att ändras snart då vi snart är inne i april som brukar vara en turbulent månad på fiskeligan med många deltagare som tar sina första fiskar för året.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar