Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 23 mars 2012

"Störst sex och flest"

Förra året tävlade jag med en elev om att fånga flest arter på ett år i Sverige, det slutade 54-44 till mig och resulterade i mycket roliga fisken och ökade både min och hans personliga rekord i antalet arter på ett år i Sverige.

Igår satt vi och snackade om det inte kunde bli en ny tävling i år och kanske en tradition?

Årets tävling var vi båda överrens om att det skulle handla om något annat dock då ingen av oss satsar på många arter i år. Vi valde att kalla tävlingen för i år för "Störst sex och flest".

Det är flest antal reg-fiskar som står för flest. Den som har flest antal reggor under året får ett poäng.

Med störst sex menas störst fisk i sex för tävlingen specifikt utvalda arter.

Jamie som eleven heter bestämde följande tre arter: Id, abborre och sutare.

Jag valde arterna: Färna, gädda och tjockläppad multe.

Störst fisk i vardera art ger ett poäng. Totalt sju poäng att slåss om alltså.

Just nu har båda tagit abborre men ingen stor, Jamie är den ende av oss som tagit sutare i år och jag den ende som tagit gädda så just nu 1-1.

Let the game commence!

/Hasse


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar