Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 23 mars 2012

Granudden är igång!

Idag tog jag och Thede en tur till Granudden och det nappade direkt!

Mörten var samlad precis utanför vår fiskeplats och masken gick åt i en alarmerande takt.

Bra storlek också säkert en fyra fem stycken som var över 200gram men en av dem var överlägsen och extremt tjock!

Tyvärr fick vi ingen bättre bild än denna men det var verkligen en riktig boll till mört.

330 gram tyngde den vågen till.






Thede hann dra fyra mörtar innan mitt svar kom men då med en borrebus!

Några små matabborrar höll tydligen till bland mörtarna men alla fick gå tillbaks.

Totalt blev det två abborrar var idag.

De enda fiskarna som inte fick simma tillbaka igen idag var tre mörtar som blev betesfisk.




Det var dock mask som dagens gädda föll för.

Thede fick en bra fight på UL-spöt när denna gädda smaskade i sig ett par små ringlande lövmaskar på en storlek 10-krok.

0,11 nylon lovade ett linbrott när vi såg att gäddan svalt men linan höll ända tills vi fick in fisken i håven.

Då bets den av men gäddan hade trasslat in sig i linan och satt fast ändå :)

0,8kg vägde gäddan.

Då var dagens och årets första braxen större, inte så mycket men 0,9 kilo brax gav en bra kamp på Thedes daiwa set.

Nytt pb för Thede också som bara tagit mindre braxar förrut.

Snart nappade det också på betesfisken.

Ett rejält hugg höll på att dra i mitt drennan-spö men släppte snabbt och jag misstänker stor-färnan.


Det var tyvärr det enda hugget på betesfisken för kvällen men en art till skulle det bli. När vi packade ihop lyckades jag lura upp årets första gärs på Thedes grejer.

Totalt 3 mörtar, 2 abborrar och en gärs för mig gav 7p.

Thede gick bättre med 13 mörtar 0,33kg, 2 abborrar, 1 gädda 0,8kg och 1 braxen 0,9kg ger Thede 34 poäng och tar Thede förbi Calle och Andreas igen, upp på delad tredjeplats med Adam.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar