Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 25 mars 2012

Sanna in på årets liga!

Idag var det fiske vid Granudden igen för mig och Adam med familj!

Jag var först på plats och han fånga några abborrar och mörtar innan de andra dök upp.

Love fick snart chansen att fånga en fisk och på helt egen hand kunde han fånga denna mört.
Bra storlek på abborrarna och mörtarna även idag men ingen över 3hg.

Loves spöspets indikerade napp hela tiden även om de flesta missades så var det lite synd om Vilmar vars spö mest var still och när det väl nappade missades allt.

Tills denna fina braxen högg och kunde landas även den helt på egen hand!


Mamma Sanna var inte sämre och kunde fånga en fin braxen även hon. Årets första fisk för Sanna som går in på ligan med 3 poäng.

Storebror Thede var ändå vassare med 5 mörtar, 3 abborrar och en braxen. Här med en av de bättre mörtarna.

Jag och Adam lyckades också fånga lite fisk men inget större behagade nappa på våra grejer. Thede fick drilla en gädda som huggt hans mört under invevning men den släppte innan vi fick se hur stor den var, rejält djupa hack i mörten iaf. Även Vilmar hade påslag av något större på en mört.

Största fisken idag var min första braxen för året som låg på ca: sex hekto.

Totalt fick vi:

Love 2 mörtar 2p
Vilmar 2 mörtar, 1 braxen 5p
Sanna 1 braxen 3p
Thede 5 mörtar, 3 abborrar och 1 braxen 11p
Adam 6 mörtar, 1 abborre 7p
Hasse 6 mörtar, 2 abborrar, 1 braxen (0,6kg) 13p

Love, Vilmar och Sanna passerade alla Edvin idag annars inge förändringar i tabellen.

Jag stannade också på vägen hem i Tjuvahålan för att se om oxsimpan kommit igång men endast en liten sandskädda behagade landas. Såg inget annat heller utom en massa sandmaskhögar. Lite tidigt ännu tror jag.

4 kommentarer:

  1. Tjenare! Fin blogg. Var du nere ifrån Varberg? Tänkte börja med lite lätt kustfiske i sommar, bara fiskat insjö innan. Far min bor där nere över sommaren. Går det några roliga arter längs med kusten där? någon rolig plattfisk?

    Bor på getterön, testade en gång för ett par års sedan ute på någon pir där, men bara ett par små gyltor.

    SvaraRadera
  2. Hej Joakim, ja jag bor i Varberg och fiskar ofta på Getterön. Många roliga arter därute, jag har tagit, berggylta, skärsnultra, stensnultra, slätvar, tunga, skrubbskädda, rödspotta, lax, öring, svart smörbult, sandstubb, lerstubb, rötsimpa, oxsimpa, makrill, större kantnål, tejstefisk, storspigg, tobis, tobiskung, fjärsing, näbbgädda, vitling och torsk ute på Getterön (tror inte att jag glömt något). Men jag har sett ett tiotal arter till där och fångat några till i Varberg.

    SvaraRadera
  3. PS. Ska du specimenmeta efter reg. där hade jag nog satsat på någon av de mindre arterna som skärsnultra eller tånglake. Bra chans till mycket öring på mete med tångräka eller sandstubb annars.

    Hör av dig om du vill ha tips.

    SvaraRadera
  4. Okej, låter ju väldigt artrikt! kul! Skall definitivt testa några dagar där. Riktig gröngöling på kustfiske så det blir till att testa lite av varje. tack för infon!

    SvaraRadera