Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 2 januari 2013

Andy etta!

Andy är tredje ligamedlem att skicka in en rapport för året!

Så här skriver Andy:

Tjenare! Nytt år och ny omgång.

Jag och Marcus planerade en liten fisketur för att hamna först på ligan. När jag vaknade hade Marcus redan fångat en torsk borta vid piren. Men jag och Jessica åkte då till Tjuvahålan istället.

Dumt nog så nämnde jag detta för Marcus som hade lyckats roffa åt sig bästa platsen när vi kom fram.

Det gick trögt i början men Jessica fick en liten torsk och Marcus drog plattisar medans jag satte bort krokar.

Men till sist så vände turen och jag lyckades dra upp några tjockis fiskar innan Marcus drog hem.


Jag och Jessica fortsatte en stund och fick några små platta innan vi också gav upp.


Årets första pass gav oss:

Jessica: 1 torsk

Andy: 5 sandskäddor med topp på 0,33kg
1 skrubbskädda med topp på 0,46kg



Skitfiske och gott nytt fiskeår!

/Andy

Fångsten gav Andy hela 49 poäng med de nya poängsystemen för sandskädda och skrubbskädda.

Andy leder alltså efter en dags fiske 2013!

Stort grattis till alla tre som under dygnet någon gång hade ledningen.

Tabellen ser ut som följer.

1. Andy 49p
2. Petter 25p
3. Marcus 13p

/Hasse




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar