Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 27 januari 2013

Peter in på årets liga efter pimpeldag!

Peter är nästa medlem att ta sina första fiskar för året!

Jag och Peter tog oss till Stensjön i morse och körde lite pimpel.

Nästan omgående fick Peter dagens första fiskar och sina första fiskar för året. Tre små abborrar.

Jag kontrade med en liten gärs.


Det fick Peter att fiska nära bottnen och snart dra en gärs han med! En abborre till hann jag med innan jag stack till jobbet.

Isen var säkert 30cm tjock kärnis av fin kvalitet.

5 poäng till Peter som blir 9:e deltagare att ta sig in på ligan under 2013 extra stolt var han över att ha tagit sin första fisk för året innan Adam hunnit ta sin! Peter ligger på nionde plats 2 poäng efter Thede.

Själv fick jag 3 poäng och placerar mig på delad fjärdeplats tillsammans med Marcus på 34 poäng.

Staffan rapporterar att han och Berra gick bom idag på Ivösjön men att mer fiske är på gång från deras håll!

Andy metar idag på Nissan men ingen rapport har kommit.

Petter rapporterar 19 abborrar från pimpeltävling idag men bara en över 4hekto och en över 3. Totalt 29 poäng till Petter som tagit en rejäl ledning och nu har 468 poäng vilket är mer än vad jag hade förra året vid det här laget!

/Hasse




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar