Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 20 januari 2013

Petter drar ifrån i täten men många bidar sin tid.

Idag körde Petter ismete nere i Skåne.

Klart och kallt väder möte Petter och hans vänner.

Det var runt 15 minus när de kom ner till sjön.

När Petter skulle sätta i sitt andra ismete så fällde plötsligt det första.

En liten gädda på 1,2kg hade huggt abborren.


Det bådade gott men snart stod det klart att det inte var den huggsexa första hugget indikerat.

Ett par missade fäll och många frusna borrhål senare kunde Petter pimpla upp en liten abborre.


Detta blev dock dagens enda två fångster.

13 poäng till Petter som drygar ut sin ledning.

Jag har dock pratat med flera ligamedlemmar som tar det med ro.

-Snart åker jag till Dalarna, säger Marcus.

-Jag oroar mig inte över några pimpelborrar, så fort isen försvinner tar jag ledningen igen, lovar Andy.

-Jag ska fiska lax på varje lunchrast i sommar, säger Adam som säger att han bara behöver en Norgeresa för att vinna ligan och det kan mycketväl bli två.

-Calle vidhåller att tvåkilosbraxen i Galtasjön kommer att ge han en fin poängskörd.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar