Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 14 januari 2013

Ko-fisk

Det har fiskats lite de senaste två dagarna men ett misslyckat lakepass utan fångst följdes av ett bortblåst havsfiske.

Men ikväll så mojnade vinden så jag och Calle tog tillfället i akt och körde ett kvällsfiske vid piren.

Det var ganska segt men precis i skymningen så började det nappa.

En kort huggperiod gav denna fina skrubbskädda till Calle på drygt 4 hekto.


Själv fick jag bara en liten skamskädda men vi hade ett par napp var till varav Calle drillade en riktigt fin fisk en liten stund innan den lossnade.

Fångsten innebär 1 poäng till mig och 25 poäng till Calle. Jag drar därmed ifrån Ola och lägger mig som ensam femma detta då Calle passerar både Thede, Linda, Ola och mig upp på fjärde plats.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar