Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 4 januari 2013

Det bänds fisk i Halmstad!

Igår eftermiddag skickade Marcus denna bilden och förkunnade att han och Andy var storlaken på spåret!


Efter en stund börjar även Andy att skicka bilder.


I morse kom slutrapporten!

Så här skriver Andy:

Tjenare Hassan!

Jag och Marcus var ute och testade Granudden igår. Marcus hade redan en mört och en gärs när jag kom dit.

Men jag började sätta upp mina spö och innan jag var klar hördes första pinglan och årets första lake för min del var fångad!

3 stycken fick jag upp nästan direkt sedan hände inte så mycket mer på en väldigt lång stund.

Marcus spö låg orörda hela tiden.

Vi börjar diskutera hur länge vi ska vänta innan vi ger upp, när en pingla hörs.

Jag rycker till och känner något lite tyngre.


En vacker lake på 1,01kg tittar upp.

Marcus börjar känna sig lite nere men till slut så ser man att det rycker även i hans spö.

En liten lake till Marcus med som är mer än lycklig!


Dagens resultat blev: 

Marcus: 1 lake, 1 gärs, 1 mört

Andy: 4 lakar 1,01kg

Totalt ger fångsten Marcus 8 poäng och Andy 35 poäng!

Inga förändringar i tabellen men Andy rycker lite i topen och Marcus knappar in på Petter.

Petter som för övrigt rapporterar att han ska ut på ett lakepass ikväll!

/Hasse



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar