Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 12 april 2020

Fin borrebus till Iris!

Tjenare tjenare alla skäggapor. Idag har jag, Iris och våran kompis Ben fiskat i Bergsjön, målarten var abborre.




Jag hade precis packat upp när jag hör att Iris skriker
”Jävlar vad den drar”!!
Så jag sprang ner till henne med våg och måttband i högsta hugg. Landningen blev ganska odramatiskt och vi kunde mäta fisken till 35,5 cm, stor för att vara på maskmete! Och den vägde 510 gram!



För mig Ben gick det trögare så vi gick till den så kallade ”barnkammaren” i ena hörnet av sjön för att försöka få en tusenbröder. Vi satt där och metade en stund men inget ville nappa förens vi kunde se att Bens flöte började dras uppåt!
Han gjorde mothugg men han missade den.
Jag släppte ner på samma ställe och så krokade jag den, Ben blev lite arg men han har gjort så för mig förut så det vara bara bra!



Sen hände det inget mer!

Jag och Iris var nöjda men Ben var inte nöjd, han ville vinna den där tävlingen som Sportfiskarna anordnar där man kunde vinna ett spö, men imorgon ska han ner till Kåsjön för att ta något!

När jag väntade på färjan hem så körde jag lite flötmete intill kanten och tappade några smörbultar i luften! Vem vet, det kanske hade varit de som gjorde så att jag hade vunnit fiskeligan!!

Skitfiske på er och glad påsk!

Dagens rapport:
Axel 1 abborre
Iris 1 abborre 510 gram 35,5 cm

Axel 1p
Iris 15p

Iris passerar därmed Linus i tabellen.

/Axel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar