Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 15 april 2020

Påskfisket i ett äggskal!

Ett par rapporter från Göteborg ramlade in under påskhelgen!





"Efter vårt abborrfiske i Bergsjön har det fiskats ett par gånger. Vi har fiskat smörbult och tappat tånglake, jag fick en på 13cm och fyra mindre. Iris knep 12 svarta smörbultar varav 3 var över 13cm.

Jag har även fångat en svartmunnad smörbult på 16cm.

Skitfiske på er och glad påsk!"

/Axel



Även Linus rapporterar lite fisk.

"Rapport av eftermiddagens fiske på Donsö: Idag var jag och Axel på Donsö för att pröva lyckan. I början var fisket segt men i slutet så fick jag en svart smörbult på 13 cm. Vi har nog fått flera smörbultar som ger extrapoäng men inte vetat om det så det var en rolig överraskning. Smörbultarna på Donsö kanske är de fiskarna som gör att jag, Axel och Iris kommer topp 3 i år."

/Linus


Iris själv skriver så här:

"Jag, Axel och Ben hade bestämt oss för att fiska i Bergsjön efter abborre. Det var molnigt, dimmigt och kallt. Vädret var fel, men det skulle nog gå ändå! Vi metade med mask, och bara sekunder efter att jag släppt ner så rörde sig flötet. Fisken drog som satan och var mycket större än jag trodde! Landningen gick bra, och fisken vägde 510 gram och var 35,5 cm lång. 

Axel fick en liten tusenbroder senare och Ben blankade. Dagen efter så ville jag fånga havsfisk, så jag och Axel drog till Donsö för att fånga smörbult och tånglake. Det var mitt på dagen, så vi trodde att det skulle vara hur segt som helst men hade fel! Vi släppte ner och det högg direkt. Det slutade med 12 smörbultar för mig, och 5 smörbultar till Axel!"

/Iris
 

Totalt:
Axel 1 svartmunnad smörbult 16cm, 5 svarta smörbultar 13cm.
Iris 12 svarta smörbultar 3x13cm
Linus 1 svart smörbult 13cm

Eftersom abborrarna var rapporterade sedan innan syns inte poängen för dem här.

Axel 28p
Iris 46p
Linus 10p


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar