Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 5 april 2020

Snaskarhugg!


Trots nordostlig vind så åkte jag o farsan till Blekinge i hopp om att få känna på lite spöböj! Fisket var trögt och den kalla vinden på 16 sek meter i böjarna gjorde det inte lätt för oss..

Men vi gav inte upp utan fortsatte att vada runt i höga vågor. Plötsligt så fick jag ett riktigt snaskarhugg och mothugget satt! 

En bra fight tog vid innan jag kunde landa en fin gädda på 6,5 kg. Några snabba bilder sen fick madamen simma vidare igen.

Vi fortsatte att fiska och jag han med att landa 2 st gäddor till innan vi kände att fisket inte gick att bedriva längre. Mina gäddor vägde: 1 st 6,5 kg, 1 st 1,5 kg, 1 st 1 kg
Nya friska tag sen är de bara till att på de igen när tid o väder klickar med varandra! 

150 poäng

Skitfiske på er där ute!

/Petter


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar