Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

tisdag 21 april 2020

Fint regnbågsfiske!

Tjena! 

Jag och en polare bestämde oss för att fiska lite regnbåge.
Vi fick tillåtelse av tjejerna att vara borta mellan kl 5-10 på morgonen, sen var vi tvungna att komma hem för att byta bajsblöjor igen
När vi var framme på platsen kl 5.30 var de -3 grader och spööglorna fylles snabbt med is efter de första kasten...
Efter 10 min blev de motstånd i andra änden och regnbågen flög upp genom vattnet för att sedan bjuda på en härlig fight o några fina rusningar. Fisken kunde landas och vilken fin start på dagen de blev
Medans jag höll på att kroka av min firre så stod polaren med spöböj och även han kunde landa en båge under de första 15 minuterna.
De fina fisket fortsatte och efter 45 minuter hade jag fångat mina 4 bågar vilket fick räcka för denna gång. Jag kunde lugnt slå mig ner för att ta en kopp kaffe o några bullar, samtidigt som jag hade koll på polaren som jagade regnbåge nr 2 för dagen.
Vi hade besök av herr o fru Gås ett ex antal gånger, men i slutet på fisketuren, kom dem simmandes med inte mindre än 7 st ungar tror att dem var helt ny kläckta
Efter mycket kämpande kunde polaren tillslut landa sin andra fisk för dagen och nu var vi bägge nöjda med dagens fiske o äventyr och kunde utan problem köra hemåt för att byta blöjor igen


Mina regnbågar vägde: 3 st 1,5 Kg, 1 st 1,2 kg

114p

Skitfiske på er

/Petter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar