Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 24 april 2020

I regnbågens slut - finns färnor

Jag har varit iväg och fiskat regnbåge. Målet var glasklart ta en regnbåge över 6 kg och därmed en storfiskregistrering. Jag gjorde ett försök i höstas och det gick åt helvete, någon tokstolle hade med sig whiskey. Mådde pyton och fiskade därefter….

Så det var nya tag och bättre fokus denna gång. Kastflöte och fluga(orange/vit masken) var det jag valde att köra. Efter en timmes fiske kunde jag åkt hem, regget var bärgat. Fisken vägde 6.02 kg 78 cm. Ligarekord längd, Albin behåller viktrekordet. 2,5 h i bil igen lockade inte och vi hade ju en hel dag kvar. Jag tog sovmorgon och körde någon timmes fiske innan jag körde hem.



Jag tog 13 regnbågar med följande vikter!

4,5 kg, 6,02 kg 78 cm (LRL+REG), 5,8 kg, 5,5 kg, 5,0 kg, 6,4 kg (REG), 2,3 kg, 2 kg, 3,5 kg, 3 kg, 2,84 kg, 2,7 kg, 2,5 kg

Igår körde jag och Vilmar ett kvällspass i Nissan. Vi körde bottenmete med majs och räka med förhoppning om stor färna. Storfärnan gäckande oss men lite fisk fick vi.


Vilmar med en id på 0,94 kg


Vilmar med en färna som suttit på kroken förr.


Adam med en färna

Vi tog:

Vilmar
5 färna( 0,5kg 0,5 kg)
1 id (0,94 kg)

Adam
6 färna (0,6kg 0,5 kg)


Totalt ger detta oss:
Vilmar 53p
Adam 1783p

Jag tar därmed över ledningen i ligan och Vilmar placerar sig på elfte plats mellan Ricky och Andy.

----E Adam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar