Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 2 april 2020

Skarvkufen slår till igen!

Hej små snultror!

Idag hade jag och Axel bestämt oss för en fisketävling, jag stack ner till Fiskebäcks småbåtshamn som ligger jättenära mitt hus och skulle prova fiskelyckan med pimpelspöt. Målet var smörbult.


Axel gick med strömmen och skulle köra öring på premiären.


Skarven var med mig nere i hamnen, ett gott tecken, finns det skarv finns det fisk!


 Efter en liten stund nappade det mycket riktigt och jag fick en svart smörbult på pimpelspöt dessutom såg jag totalt tre skarvar och det var kul att se för skarven är min favoritfågel. 


Totalt gav fisket 2 poäng och en svart smörbult till arttävlingar.

Hur gick det för Axel då? Jo han fick se många andra fiskare som fångade öring!

/Linus


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar