Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

tisdag 4 september 2012

Biten av Berra

På morgonen idag åkte jag till Humsjön innan jobbet och körde ett morgonpass efter främst gädda.

Har varit ovanligt sugen på Berra-taktiken den senaste tiden och metade först upp ett par betesfiskar.


Det var blåsigt och kallt och inte helt lättfiskat.

Men redan på andra kastet följde en gädda efter mitt kroklösa minnow spoon!

Bytte till frilina med sarv och lirkade efter gäddan som dock försvann spårlöst...

Testade ett nytt ställe och även här dök det upp en gädda som slukade sarven med hull och hår.

När jag skulle ta gälgreppet på den lilla gäddan hoppade den dock upp och bet efter min tumme så att kroken som stack ut ur munnen gjorde en lång rispa i min tumme!


Det är hårt att vara biten av Berra-taktiken!

Hur som helst slutade passet med att jag slängde iväg abborren och jag fick totalt 1 abborre, 1 sarv och en gädda under kilot. Totalt 7 poäng till mig.

Vi kan för övrigt se fram emot en fiskerapport från Andy som varit med Marcus och fiskat, ryktet säger att de fick lite fisk.

Adam har också varit o fiskat med Andy i Ätran men ett missat hugg var allt de lyckades med.

/Hasse




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar